اساس مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در سراسر جهان عموما مبتنی بر آموزش است و کلیه خدمات، فعالیت ها، برنامهریزیها و تلاشهایی که در این مراکز انجام می گیرد همه در راستای تحقق اهداف آموزشی است. آموزش به عنوان یکی از اساسیترین اصول شکلگیری هر سازمان با گستردگی و تعاملات متفاوت می باشد و همچنین به عنوان اصل اول در تربیت نیروی انسانی و استفاده صحیح از تکنولوژی و برنامه ریزی سیستمی نقش غیرقابلانکاری دارد. بدیهی است که چنین مقوله ای بایستی با برنامهریزی حرفه ای و ستادی و عملکرد گسترده و فراگیر سازماندهیگردد. در دهه های گذشته کوشش بسیاری در جهت ابداع روشهای گوناگون به منظور بهبود آموزش و ارتقائ کیفیت آن انجام گرفته است. رشد و توسعه تکنولوژی آموزشی، افزایش و تنوع ابزار و وسایل کمک آموزشی گسترش سازمانهای خدمات آموزشی در مراکز آموزش عالی همگی در جهت دستیابی به زمینه های هر چه بهتر و مساعدتر به منظور کمک به ارتقاء کیفیت آموزشی و تلاش در جهت ارایه خدمات مناسب آموزشی است.در همین راستا معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند چارت تشکیلاتی و ساختار حوزه خود را مورد بازبینی و بررسی های کارشناسی متعدد قرار داده و طی بررسی انجام گرفته در سطح دانشگاه و وزارت راه اندازی مدیریت تحصیلات تکمیلی در دستور کار قرار گرفت که پس از طی مراحل اداری در نهایت این مدیریت به تصویب رسیده و تشکیل گردید. اهم وظایف این مدیریت اجرای سیاستهای کلی و مصوب وزارت و اجرای مقررات آموزشی و آیین نامه های موجود، گسترش کیفی و کمی فعالیتهای آموزشی در حیطه تحصیلات تکمیلی و نظارت بر حسن اجرای فعالیتهای آموزشی مرتبط در دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه می باشد تا با ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در سطح دانشگاه دانشجویان را از بدو ورود تا فارغ التحصیلی بطور مطلوبی مدیریت و هدایت نماید.این مدیریت سعی خواهد نمود تا با هدایت، برنامه ریزی، نظارت، ارزشیابی و حمایت ستادی از فعالیتهای کیفی آموزشی در حیطه تحصیلات تکمیلی با بهره مندی از فرهنگ سازمانی مناسب و با بکار گیری کارشناسان خبره و تلاش در جهت استفاده از اصول مدیریت کیفیت جامع و بهره مندی از فن آوری نوین در تسریع و کارآمد سازی فرآیندها و توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه در جلب رضایت دانشجویان و اعضای محترم هیات علمی گام برداشته و نهایت همت خود را برای پاسخ به نیازهای ایشان صرف کند
دانش آموختگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای برای تکمیل آموخته های قبلی خود میتوانند به ترتیب در مقاطع بالاتر نظیر کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی(ph.d) تخصص و فوق تخصص به ادامه تحصیل بپردازند. هدف کلی مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حفظ و توسعه کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه و نظارت بر اجرای قوانین مربوطه می باشد. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در 13 رشته کارشناسی ارشد، 3 رشته دکتری تخصصی، 2رشته دکتری پژوهشی، 9رشته دستیار تخصصی بالینی دانشجو می پذیرد.
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر موس:
تغییر فونت:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: